Forel

All about fishes and plants.
jai

Re: Forel

Post by jai »

Ik had me vergist er is toch 1 grondel die redelijk gegroeid is en het heeft overleefd :D en de forel is nu denk ik al 2x zo groot geworden. Wel had ik afgelopen vrijdag er 1 bij zitten die moeilijk zwom en wel leek dood te gaan dus die heb ik eruit gehaald.

Kan dit een mogelijk gevolg zijn van de verhoogde Nitrate?

ArAgnor

Post by ArAgnor »

Hebben jullie dit jaar ook forel te koop vasch?

Ik ben aan mijn buiten systeem aan het Werken en al vast op zoek naar een forelkwekerij, liefst een beetje in de buurt, maar ik kan ook wel naar Waals Brabant rijden.

Groetjes,
Jeroen

jai

Post by jai »

Ik heb er net ook weer ( voor de tweede keer ) gekocht bij Vasch, Prima forelletjes die van Sept. zijn nu al rond de 25cm. In mijn ander systeem zijn ze nog maar een kleine 10cm

ArAgnor

Post by ArAgnor »

Hoeveel forel hou jij in je systeem? En hoe groot is je systeem is ook wel handig om te weten

Vasch
Site Admin

Post by Vasch »

Hey ArAgnor,

de forel is bijna op omdat ik er veel vraag naar heb. Volgende week weet ik hoeveel ik er nog heb.
Als beginner moet je rekenen op 13 à 17 kg (volwassen) vis per 1000liter. Vanaf het tweede seizoen ga je beter naar 20kg/m³.
Op een IBC systeem zijn dat dus 30 forelletjes om te starten.

ArAgnor

Post by ArAgnor »

Hoi Valentijn,

Bedankt voor de tip, ik heb een volledige ibc ( net geen 1000 liter denk ik) ingegraven dus 30 lijkt me ideaal om mee te starten. Kan je me laten weten of je er nog hebt volgende week? Ik hoopte er iets dichterbij te kunnen vinden maar heb tot nu toe bot gevangen.

Groetjes,
Jeroen

Vasch
Site Admin

Post by Vasch »

Hey Jeroen,

het zal nog een dikke week duren voor ik ze in Ursel krijg: ik heb het zeer druk en geraak niet voor die tijd in Bonlez.
Hopelijk kan je nog wat wachten?

ArAgnor

Post by ArAgnor »

Ben toch nog aan het sukkelen met de groeibedden, dat wassen van die Argex is echt een ******job, mijnregenputten komen steeds leeg. Al een geluk zit het weer mee ( om ze terug vol te krijgen :D )

ArAgnor

Post by ArAgnor »

Ben trouwens aan het denken om het nog eens helemaal leeg te trekken, het water is echt wel troebel. Of betert dit?

Vasch
Site Admin

Post by Vasch »

Ik was nooit mijn argex :-)
Na een week wordt het water kraakhelder.

Post Reply