Na een week gesnuffeld te hebben op het internet en vele malen dit forum ben ik mijn AP systeem gaan bouwen.
Ik heb het ingegraven om evt forel te houden, maar ben door het koel houden eerst maar graskarper gaan proberen van Valentijn.
Het werkt echt super goed ik heb een broccoli in het AP gezet en er 2 in de tuin gelaten, maar die zijn zichtbaar kleiner al na 4 weken.

hieronder wat foto's
Ik heb daarna een plastic kas er om gebouwd, in de hoop dat de plantjes sneller groeien. Dit heb ik gedaan omdat de karpertjes toch wel tegen hogere temperaturen kunnen.
daarnaast ben ik vandaag bezig geweest met een uitbreidingspakket, ik heb een sumptank (regenton) gekocht en ingegraven. van de week als ik tijd heb eens even aansluiten. foto's volgen.
Ik ben alleen benieuwd wat jullie vinden, moet je het water uit de vistank door een swirl of radical flow filter laten gaan of juist als het uit het groei bed komt? ik zit er nu aan te denken om water vanaf de vistank naar een filter te laten gaan, alvorens het in de sumptank komt, daarin zet ik mijn pomp die het dan weer naar het groeibed pomp en een deel weer naar de vistank terug gaat. En kan ik beter een radical flow of een beter een swirl filter maken.
groeten van uit Ouwerkerk,