voorstellen

Tell us about yourself.
Post Reply
padje af

voorstellen

Post by padje af » 31 Jul 2019, 05:16

Goedemorgen,

Ik ben Sven (een verdwaalde Hollander uit Den Haag) en kwam toevallig langs dit forum in een zoektocht naar de A. Astacus. Ik heb me de afgelopen 4 jaar verdiept in hydro-, aero- en later aquaponics. Ik heb met een paar kleinere projecten/startups mogen meewerken. Door ruimtegebrek heb ik zelf echter alleen wat kleinschalige opstellingen en experimenten kunnen uitvoeren (oud voorbeeld: https://youtu.be/ccFCqzXh30E ) maar hoop in de nabije toekomst een paar mooie ibc containers te kunnen plaatsen ;)

Sinds vorig jaar ben ik ook weer in de terrarium/paludarium hobby gedoken (vandaar username 'padje af'), wat hopelijk interessante overlappende experimenten zal opleveren. Ik zie (tot mijn teleurstelling) dat hier veel aquaponic 'farms' sluiten of het zwaar hebben. Wellicht zou een deel van de vis/geleedpotige voor consumptie vervangen door vis/geleedpotige/amfibie/reptiel voor de aquarium/terrarium handel de kosten wat kunnen verzachten.

De komende jaren hoop ik een aero uitbreiding voor mijn (toekomistige) aquaponics systeem werkende te krijgen. Na maanden ruzie met verstopte ventielen/nozzles lijkt er een ventielloze oplossing aan de horizon. Meer hierover hoop ik in de komende maanden/jaren te kunnen posten.

Maarkedaller

Re: voorstellen

Post by Maarkedaller » 03 Aug 2019, 06:21

Dag Sven,
vooreerst welkom op dit forum. Ik ben hier ook nog maar pas :) .
jou visie ivm non food dieren interesseert mij.
echter heb ik absoluut geen idee wat te beginnen kweken. en bij succes, hoe ze aan de man te brengen.
verder moet je wel kijken naar de C.I.T.E.S. wetgeving denk ik,
anyway, hierover wil gerust verder over freewheelen.
groeten
Jean

Vasch
Site Admin

Re: voorstellen

Post by Vasch » 03 Aug 2019, 12:18

Welkom op het forum Sven.
Altijd leuk om nieuwe ideeën te horen! Aquaponics is inderdaad een ideale manier om naast de klassieke kweekmethodes te experimenteren met systemen en andere beestjes en planten.
Laatbmaar komen die ideeën :-)

Post Reply