Wat voor eten voor kreeften

All about fishes and plants.
Post Reply
Jef

Wat voor eten voor kreeften

Post by Jef » 14 Oct 2019, 22:21

Ik heb ongeveer 10 kleine kreeften in een IBC (en ernaast een IBC met 10 forellen). Het waren er eerst 20, maar blijkbaar kunnen kreeften 20cm vertikaal omhoog langs de wand van een IBC of langs de tuinslang van de pomp...

Nu mijn vraag wat mag je allemaal te eten geven aan die kreeften. Mij is verteld mais en wortel. Online lees ik : De Europese rivierkreeft is een echte alleseter. Ze eten verschillende soorten organisch afval, zoals dode dieren, afgevallen boombladeren en rottend hout. Ze vangen zelden levende prooien, tenzij het om een ziek of verzwakt slachtoffer gaat. [http://www.rivierkreeften.be/node/34] Maar wat werkt goed, vervuilt het water niet voor de vissen en hoeveel moet je geven?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Muntjac

Re: Wat voor eten voor kreeften

Post by Muntjac » 15 Oct 2019, 09:51

They eat anything but they really like dead fishes or sinking trout pellets. The vegetal part of the diet can be more important with older specimens.

Muntjac

Post by Muntjac » 15 Oct 2019, 09:51

Is that Astacus astacus?

Vasch
Site Admin

Post by Vasch » 16 Oct 2019, 12:42

Kreeften zijn idd goede ontsnappers, zelfs langs een buis of draad die in het water hangt.
Qua eten verkiezen ze niet te proteïne rijk voedsel. Bij mij zitten ze na de vortex filter en eten de uitwerpselen van de vis(die nog veel voedzame bestanddelen bevat) en ik voeder bij met een karperkorrel of Omegabaarsvoer.

Post Reply