Graskarpervoer

Answers for your aquaponics related problems
Post Reply
Gerardtm

Graskarpervoer

Post by Gerardtm »

Ik ben van voornemens enkele graskarpers te houden voor consumptie. Nu vroeg ik me af wat ik de dieren het beste kan voeren. Kan ik ze bijvoorbeeld keukenafval (resten van groenten en dergelijke) voeren? En hoe zit het met commerciëel verkrijgbare voeders en je eigen veiligheid als je de vis eet?

Divadio

Re: Graskarpervoer

Post by Divadio »

Gerard, ik heb ze nu 3 jaar in m'n aquaponic, ik heb ze altijd het voer van Vallentijn gegeven. Te bestellen op zijn site of via Jos uit Limburg. Dat voer is veilig omdat het voor kweekvis word gebruikt, en het is vegetarisch voer. (dacht ik). Dat is precies wat de graskarper nodig heeft.
Ze groeien niet heel hard bij mij omdat ik koud systeem heb. Zomers te koud en te lange winter stand.

Omdat ik (tijdelijk? ) stop met aquaponics ivm verhuizing zoek ik nog wel iemand die ze evt wil overnemen.

Ik heb ze heel af en toe de groen resten van kool gegeven of door geschoten sla. Ook paardenbloemen blad werd gewaardeerd. Maar het nadeel was dat ik dan snel een verstopte pomphad door de pland of blad resten.

Maar 't is een makkelijk visje!

Post Reply