Hoe forel vangen?

Answers for your aquaponics related problems
Post Reply
Jef

Hoe forel vangen?

Post by Jef »

Ik heb vorige week een grotere tank in gebruik genomen 1,5m diep en 2.5m diameter en nieuwe zwarte folie ingelegd en 8 of waren het er nu 9 :? Forellen die al goed gegroeid zijn (meer dan halve kg?) ... maar nu wil ik er nog een opeten om plaats te beginnen maken voor omegabaars te zetten! Maar hoe krijg ik die nu best gevangen :?: moet ik nu online een hengel gaan bestellen :o of een kooi er in leggen met trechtervormige ingang of :idea: ...

Ik post nog wel eens wat foto's indien interesse

Vasch
Site Admin

Re: Hoe forel vangen?

Post by Vasch »

Hallo Jef,

eerst en vooral: je kan niet zomaar omegabaars steken in een systeem waar forel in zat. De forel mag max 23°C hebben en de omegabaars minimum 23°. Heb je een manier om naar warm water over te schakelen waarvan je zeker bent dat je de warmte kan blijven houden?
Daar moet je dus even rekening mee houden.
Als je Omegabaars wil, moet je dit formuliertje eerst invullen: http://www.aquaponic.be/aanvraag-omegabaars/

En 8 forellen vangen in zoveel water is niet evident!. Ofwel maak je speciale netten :-))
Hengelen lijkt me inderdaad wel een goed idee. een dag of 2 geen eten en dan een wormpje aan de hengel.
Smakelijk!

Jef

Post by Jef »

een groot net met grote gasen en dan met een ander net ze in die richting helpen en ... bbq :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Vasch
Site Admin

Post by Vasch »

:lol: smakelijk!

Jef

Post by Jef »

Het heeft zeker gesmaakt !
IMG-20200404-WA0039.jpg
IMG-20200404-WA0039.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Vasch
Site Admin

Post by Vasch »

waaaw!! Ziet er zeer lekker uit!

Post Reply