Beginner + het realiseren van een eigen syteem

Answers for your aquaponics related problems
Post Reply
sander1234

Beginner + het realiseren van een eigen syteem

Post by sander1234 »

Hoi allen,
Heel leuk concept de aquaponics en denk er dan ook serieus over na om dit ook te gaan maken in de tuin.
Uiteindelijke in de grond maar voor start misschien leuk om een IBC container te pakken zoals je meerdere filmpjes van zien. (die kan ik dan ook later ingraven :))

Dit is het toekomst plan (in de grond) met een groeibed erboven.
Image

Even wat praktische vragen:
- Als je de IBC ingraaft zonder isolatie en je forel erin wilt houden, moet je dan wat doen aan de kou in de winter ? (idee is dat die gewoon in de tuin staat zonder afdekking)
- Is het erg als het regent in je growbed? Moet je je Aquaponic overdekken ?
- Ik las dat forel de makkelijkste eetbare vis is in NL, klopt dat ? of moet ik misschien kijken naar een wat makkelijkere vissoort ?
- Moet je nog wat doen tegen het klimaat van NL? (overdekking)?
- Kan je ook "groentes" groeien in je groeibed als het winter is (zonder afdekking?) of is het zo dat je in de winter een tijdelijke pauze heb en alleen de vissen voer geeft ? Zorg dit niet voor een"vies" bad aquarium ?
- Plantjes moet je klein kopen want je kan niet direct zaad in je groeibad gooien ? Hoe doen jullie dit ? zelf bakjes met aarde maken en eerst de plantjes een klein beetje laten groeien en dan plaatsen in de groeibad ?

Sorry voor alle vragen & alvast bedankt :)

Post Reply