Frederik

Share the evolution of your system.
A personal blog.
Dries

Re: Frederik

Post by Dries »

Ik heb mijn systeem nog niet voorgesteld hier, maar dat komt er nog wel eens van.
Alleszins is het nu bij mijn 15 forellen 27 graden, en ze lijken er geen last van te hebben. Ze hebben wel redelijk wat stroming en veel luchttoevoer.
Ik heb uit van die wijndozen de 5L zakken uitgehaald, met water gevuld en in de diepvries geschoven.
De vorige hittegolf heb ik die telkens op de middag in de forellenbak gehangen, en eenmaal ontdooit gewoon terug de vriezer in.
Deze hitteperiode was ik er niet overdag, maar ze halen het ook zonder blijkbaar. Nu ben ik er net een in gaan hangen, het is de eerste dag dat ik boven de 25° zit.
De voorns zitten met 5 in de sumptank (samen met 50 blauwbandgrondeltjes), 800L volledig ingegraven zonder extra beluchting, en die doen het ook prima.
Bovengronds heb ik nog één halve bak in volle zon met 3 voorns en een beetje beluchting, dat gaat ook prima.
In de andere bak zaten rivierkreeften, die hebben de hitte niet overleefd, zojuist de laatste op de composthoop gezwierd.

Glenn1ap

Re: Frederik

Post by Glenn1ap »

Voorn en karper gaat goed met deze temperaturen, groeien snel ook ;)

Post Reply